سخنرانی- دسته : سخنرانی- سایت : مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت ره

سخنرانی
سایت : مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت ره
   تعداد 39
آیت الله العظمی بهجتعید غدیر، بالاترین عید مسلمین
                  تعداد استفاده : 787
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : غدیر
نوع فایل : صوت
مدت : 0:03:17
توضیحات : زمان: 0:03:17 ------------------------- متن بیانات شاید این‌طور باشد که روز عید غدیر، سه روز را عید قرار دادند. شاید در همان‌جا، در غدیر خم هم، سه روز توقف کرده بودند دیگر من این‌ها را درست و به‌طور یقین یادم نیست بالأخره یک چیز عجیب و غریبی است که خدا می‌داند. «وَ لَمْ أَرَ مِثْلَ ذَاکَ الْیَوْمِ یَوْماً / وَ لَمْ أَرَ مِثْلَهُ حَقّاً أُضِیعَا»?؛ آن‌قدر مهم باشد. [معاویه] گفت: اما این‌که می‌گویی حرف بلد نیست بزند، تمام عالم جمع بشوند، در لِسان به او نمی‌رسند... این‌که می‌گویی جبان است، احدی قابل مقابل? با او در شجاعت نیست. بخیل است؟ [علی‌بن‌ابی‌طالب] حاضر است قوت شبانه‌روز خودش و واجب‌النفقه‌اش را نگاه بدارد و بقیه هرچه باشد، بدهد در راه خدا. «اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَه‌»?. الی‌ماشاءالله طرق از خود عامه برای حدیث غدیر هست. الی‌ماشاءالله. لکن «مَنْ لَمْ یَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُوراً فَما لَهُ مِنْ نُور؛ کسی را که خداوند برای او نور [و بینایی] قرار نداده است، نور [و بینایی] نخواهد داشت».? یک کسی از دوستان معاویه، جلوی مردم [معاویه او را] صدا زد: از کجا آمدی؟ گفت: مِنْ عِنْدِ لَئیمٍ جَبانٍ بَخیلٍ?. [معاویه پرسید:] کیست این لَئیم و جَبان؟ [گفت:] از پیش علی‌بن‌ابی‌طالب آمده‌ام. برای اینکه دل او را به‌دست بیاورد. معاویه حرفی نزد؛ در خلوت او را صدا زد. یک کس دیگر هم بوده، نمی‌دانم؛ به گمانم عمروعاص هم بوده در آن مجلس خلوت. [معاویه] گفت: می‌گویی لئیم و جبان و بخیل؛ کیست مقصود تو؟ گفت: علی‌بن‌ابی‌طالب. عَیٍّ جبانٍ بخیل. ظاهراً این‌جور گفته. [عیّ یعنی] عاجز؛ کسی‌که حرف بلد نیست بزند. [معاویه] گفت: اما این‌که می‌گویی حرف بلد نیست بزند، تمام عالم جمع بشوند، در لِسان به او نمی‌رسند. لسان او غالب است بر لسان همه. این‌که می‌گویی جبان است، احدی قابل مقابل? با او در شجاعت نیست. بخیل است؟ [علی‌بن‌ابی‌طالب] حاضر است به اینکه قوت شبانه‌روز خودش و واجب‌النفقه‌اش را نگاه بدارد و بقیه هرچه باشد، بدهد در راه خدا. [آن شخص گفت:] تو که او را این‌طور می‌دانی، چطور می‌خواهی با او بجنگی؟ [معاویه] گفت: چون آن مُهر، دیگر از دست ما می‌رود. اگر بخواهم [طبق این عمل] کنم، تمام بیت‌المال و تمام این چیزها که باید به امضاء من درست بشود، از دست ما می‌رود. من برای ملاحظ? این دنیا این کار را می‌کنم، و الّا یقین دارم هیچ‌کسی به او نمی‌رسد.? درس خارج فقه، زکات، جلسه32? ?. «حَدَّثَنَا هَنَّادُ بْنُ السَّرِیِّ قَالَ: رَأَیْتُ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ فِی الْمَنَامِ فَقَالَ لِی یَا هَنَّادُ قُلْتُ لَبَّیْکَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ قَالَ أَنْشِدْنِی قَوْلَ الْکُمَیْتِ‌: وَ یَوْمَ الدَّوْحِ دَوْحِ غَدِیرِ خُمٍّ أَبَانَ لَنَا الْوَلَایَةَ لَوْ أُطِیعَا وَ لَکِنَّ الرِّجَالَ تَبَایَعُوهَا فَلَمْ أَرَ مِثْلَهَا أَمْراً شَنِیعاً قَالَ فَأَنْشَدْتُهُ فَقَالَ لِی یَا هَنَّادُ خُذْ إِلَیْکَ فَقُلْتُ هَاتِ یَا سَیِّدِی فَقَالَ علیه‌السلام: وَ لَمْ أَرَ مِثْلَ ذَاکَ الْیَوْمِ یَوْماً وَ لَمْ أَرَ مِثْلَهُ حَقّاً أُضِیعَا؛ هنادبن‌سری گوید که امیر مؤمنان علی‌بن‌ابی‌طالب که صلوات خدا بر او باد در خواب دیدم و به من فرمود: اى هَنّاد! گفتم: لبیک یا امیرالمؤمنین! فرمود: بخوان برایم گفته کمیت را: روز دوح روح غدیر خم/ پدیدار کرد براى ما امر ولایت را اگر طاعت شود// ولى مردانى بر سر آن معامله کردند/ و ندیدم مانند آن کارى زشت و رسوا. گوید براى آن حضرت خواندم و فرمود: بگیر با خود، گفتم: اى آقایم‌ بیاور برایم و آن حضرت فرمود: من ندیدم مثل آن روز روز دیگر / من ندیدم همچو آن حقى که ضایع گشته‌». (کنزالفوائد، ج?، ص???؛ بحارالانوار، ج??، ص??؛ نک: سفین?البحار، ج?، ص???). ?. امالی، صدوق، ص???؛ عیون أخبار الرضا علیه‌السلام، ج‌?، ص??؛ امالی، طوسی، ص???؛ مسند احمد، ج?،‌ص???؛ ج?، ص???؛ سنن ابن‌ماجة، ج?، ص??؛ سنن الکبری، نسائی، ج?، ص??؛‌ میزان الاعتدال،‌ ذهبی، ج?،‌ ص???؛ مناقب آل ابی‌طالب، ابن‌شهرآشوب، ج?،‌ ص??

مدت : 0:03:17
کد: 23325
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتبالاترین ذکر
1394/11/24
                  تعداد استفاده : 778
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:02:09
توضیحات : زمان: 0:02:09 ------------------------- متن بیانات مراجعه‌کننده: می‌خواهیم برویم اصفهان،‌ یک ذکری یک دعایی یادمان بدهید. آقا: اصفهان یا مازندران یا خراسان، فرق نمی‌کند. بالاترین ذکر، همین ذکری است که عرض می‌کنم: نیت بکند که اگر خدا به او صد سال عمر داد، یک دفعه عالماً عامداً مختاراً معصیت خدا را نکند. این بالاترین ذکر است. ذکر عملی است! اگر همه ما این ذکر را داشته باشیم، همه ما با فضل خدا اهل بهشتیم، اگر این ذکرمان دوام داشته باشد. دوامش هم [به این است که] اگر حدوث داشته باشد، دوام دارد. چرا؟! به جهت اینکه لطف خدا بیشتر است؛ «مَن تَقَرَّبَ اِلَیَّ شِبّراً تَقربتُ الیه باعاً؛ هر که وجبی به من نزدیک شود؛ یک باع? به او نزدیک می‌شوم». خدا بیشتر می‌خواهد که بنده نزدیک او برود، از اینکه بنده بخواهد دوست داشته باشد نزدیک خدا برود، که نمی‌داند نزدیک خدا چه می‌شود و چه هست و چی می‌بیند. بهشت می‌بیند؛ همیشه. ?. باع: اندازه دو دست که از هم گشوده باشد.

مدت : 0:02:09
کد: 23324
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتبالاترین ذکر
1394/11/24
                  تعداد استفاده : 849
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : صوت
مدت : 0:02:09
توضیحات : زمان: 0:02:09 ------------------------- متن بیانات مراجعه‌کننده: می‌خواهیم برویم اصفهان،‌ یک ذکری یک دعایی یادمان بدهید. آقا: اصفهان یا مازندران یا خراسان، فرق نمی‌کند. بالاترین ذکر، همین ذکری است که عرض می‌کنم: نیت بکند که اگر خدا به او صد سال عمر داد، یک دفعه عالماً عامداً مختاراً معصیت خدا را نکند. این بالاترین ذکر است. ذکر عملی است! اگر همه ما این ذکر را داشته باشیم، همه ما با فضل خدا اهل بهشتیم، اگر این ذکرمان دوام داشته باشد. دوامش هم [به این است که] اگر حدوث داشته باشد، دوام دارد. چرا؟! به جهت اینکه لطف خدا بیشتر است؛ «مَن تَقَرَّبَ اِلَیَّ شِبّراً تَقربتُ الیه باعاً؛ هر که وجبی به من نزدیک شود؛ یک باع? به او نزدیک می‌شوم». خدا بیشتر می‌خواهد که بنده نزدیک او برود، از اینکه بنده بخواهد دوست داشته باشد نزدیک خدا برود، که نمی‌داند نزدیک خدا چه می‌شود و چه هست و چی می‌بیند. بهشت می‌بیند؛ همیشه. ?. باع: اندازه دو دست که از هم گشوده باشد.

مدت : 0:02:09
کد: 23323
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتیاران امام زمان علیه‌السلام
1394/11/21
                  تعداد استفاده : 715
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
نوع فایل : صوت
مدت : 0:03:03
توضیحات : زمان: 0:03:03 ------------------------- متن بیانات حکایتی از تشرف به محضر امام زمان علیه‌السلام اینجا یک آقایی بود، دندانساز بود. خدا رحمتش کند؛ الآن دیگر مدت‌هاست او را نمی‌بینم. بالأخره، ایشان می‌گفت: «یک کسی آمد مطب ما، مثلاً دندان‌سازی ما. توی خانه ما یک اتاقی را مخصوص مطب کرده بودیم؛ پشتش، در اندرون، بچه‌های ما بودند. [شخص] آمد گفت: می‌دانی اسامی سیصدوسیزده نفر اصحاب حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف چیست؟ یک، دو، سه، چهار، همین‌طور شمرد تا سیصدوسیزده نفر، پشت سر ‌هم. من از او سؤال نکرده بودم، او آمد و اینها را گفت همه را هم از حفظ داشت و رفت؛ زود رفت. تعجب کردم از این وضعیات او که چطور اینها را حافظ است؟! رفتم درِ خانه را باز کردم. دیدم، در خانه هم بسته است. باز کردم. [دیدم] بچه‌هایی آنجا هستند و بازی می‌کنند، گفتم: اینجا کسی که از خانه در آمد، شما دیدید؟ گفتند: نه، کسی نیامده اینجا. به خانواده ما که اتاق او، پشت سر ما بود، گفتم: شما چیزی شنیدید؟ گفت: بله! تندتند صحبت می‌کرد. او هم شنیده بود. *** طالقان شاید از آن جاها و از آن بلادی باشد که بیش از همه [اصحاب حضرت از] آنجا [باشد]، از آنجا هیجده نفر یا چقدر از آنجا می‌آیند. بعضی با ابر می‌آیند بعضی با چه می‌آیند، قضایایی است! بله. بالأخره که این همه اسیری و دربه‌دری و این هزارها سال، خدا می‌داند که چند سال طول می‌کشد غیبت. آخرش به اینجا می‌رسد. با اینکه اگر اولش می‌رسید، کار تمام بود، لکن اذن نداشتند. تا آن وقت برای ظالمین مهلت بوده است.

مدت : 0:03:03
کد: 23322
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتیاران امام زمان علیه‌السلام
1394/11/21
                  تعداد استفاده : 708
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:01:50
توضیحات : زمان: 0:01:50 ------------------------- متن بیانات حکایتی از تشرف به محضر امام زمان علیه‌السلام اینجا یک آقایی بود، دندانساز بود. خدا رحمتش کند؛ الآن دیگر مدت‌هاست او را نمی‌بینم. بالأخره، ایشان می‌گفت: «یک کسی آمد مطب ما، مثلاً دندان‌سازی ما. توی خانه ما یک اتاقی را مخصوص مطب کرده بودیم؛ پشتش، در اندرون، بچه‌های ما بودند. [شخص] آمد گفت: می‌دانی اسامی سیصدوسیزده نفر اصحاب حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف چیست؟ یک، دو، سه، چهار، همین‌طور شمرد تا سیصدوسیزده نفر، پشت سر ‌هم. من از او سؤال نکرده بودم، او آمد و اینها را گفت همه را هم از حفظ داشت و رفت؛ زود رفت. تعجب کردم از این وضعیات او که چطور اینها را حافظ است؟! رفتم درِ خانه را باز کردم. دیدم، در خانه هم بسته است. باز کردم. [دیدم] بچه‌هایی آنجا هستند و بازی می‌کنند، گفتم: اینجا کسی که از خانه در آمد، شما دیدید؟ گفتند: نه، کسی نیامده اینجا. به خانواده ما که اتاق او، پشت سر ما بود، گفتم: شما چیزی شنیدید؟ گفت: بله! تندتند صحبت می‌کرد. او هم شنیده بود. *** طالقان شاید از آن جاها و از آن بلادی باشد که بیش از همه [اصحاب حضرت از] آنجا [باشد]، از آنجا هیجده نفر یا چقدر از آنجا می‌آیند. بعضی با ابر می‌آیند بعضی با چه می‌آیند، قضایایی است! بله. بالأخره که این همه اسیری و دربه‌دری و این هزارها سال، خدا می‌داند که چند سال طول می‌کشد غیبت. آخرش به اینجا می‌رسد. با اینکه اگر اولش می‌رسید، کار تمام بود، لکن اذن نداشتند. تا آن وقت برای ظالمین مهلت بوده است.

مدت : 0:01:50
کد: 23321
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتعظمت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام
1394/11/21
                  تعداد استفاده : 813
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : امام علی علیه السلام
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:01:50
توضیحات : زمان: 0:01:50

مدت : 0:01:50
کد: 23320
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتسند زیارت عاشورا
                  تعداد استفاده : 864
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : زیارت عاشورا
نوع فایل : صوت
مدت : 0:01:21
توضیحات : زمان: 0:01:21 ----------------------- متن بیانات راجع‌به زیارت عاشورا، در سندش خدشه کرده‌اند. بعضی‌ها هم نسبت دادند به مرحوم محدّث که ایشان فرموده است که مثلاً سندش ضعیف است. جواب: چرا؟! خودشان هم در کتاب‌های دیگرشان دارند به اینکه فلانی سند زیارت عاشورا را پیدا کرده است. «عوالم» ظاهراً [کتاب] موثّقی است. آن‌هم مستحبات [که] دیگر سند لازم ندارد. مضافاً به اینکه [متن زیارت عاشورا] خیلی قوّت دارد؛ خیلی قرائن صدق دارد که این از احادیث قدسیه است. خیلی مهم است. مضافاً به اینکه الی ماشاءالله شیعه ملتزم به [خواندن] این هستند [و] مدعی هستند [که] کرامت‌ها دیده‌اند از زیارت عاشورا. این‌ها کافی نیست؟!

مدت : 0:01:21
کد: 23319
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتسند زیارت عاشورا
                  تعداد استفاده : 874
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : زیارت عاشورا
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:01:21
توضیحات : زمان: 0:01:21 ----------------------- متن بیانات راجع‌به زیارت عاشورا، در سندش خدشه کرده‌اند. بعضی‌ها هم نسبت دادند به مرحوم محدّث که ایشان فرموده است که مثلاً سندش ضعیف است. جواب: چرا؟! خودشان هم در کتاب‌های دیگرشان دارند به اینکه فلانی سند زیارت عاشورا را پیدا کرده است. «عوالم» ظاهراً [کتاب] موثّقی است. آن‌هم مستحبات [که] دیگر سند لازم ندارد. مضافاً به اینکه [متن زیارت عاشورا] خیلی قوّت دارد؛ خیلی قرائن صدق دارد که این از احادیث قدسیه است. خیلی مهم است. مضافاً به اینکه الی ماشاءالله شیعه ملتزم به [خواندن] این هستند [و] مدعی هستند [که] کرامت‌ها دیده‌اند از زیارت عاشورا. این‌ها کافی نیست؟!

مدت : 0:01:21
کد: 23318
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتتقارن ولادت و شهادت دو امام
                  تعداد استفاده : 669
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:01:56
توضیحات : زمان: 0:01:56 ----------------------- متن بیانات دیدگاه آیت‌الله بهجت (ره) درباره هفتم صفر هفتم [صفر] هم ولادت است، هم وفات. جمع بین این دو این است که [در مجلس‌ها] شخص، فضائل مولود را نقل بکند، و مصائب متوفای دیگر را هم نقل بکند. [این عمل] جمع بین حقَّین است. هم مصائب آن [امام] دیگر را نقل بکند، همین خودش عزاداری است. هم فضائل این مولود را نقل بکند، همین هم فرح‌آور است. ملاحظه فرمودید؟ جمعش همین است. حالا کارهای دیگری باشد یا نباشد [فرقی نمی‌کند]. انسان همیشه می‌تواند به مؤمنین اطعام و احسان بکند. به هر غایتی که هست. هم در وفات می‌تواند احسان بکند، هم در ولادت می‌تواند احسان و اطعام بکند.

مدت : 0:01:56
کد: 23317
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتتقارن ولادت و شهادت دو امام
                  تعداد استفاده : 781
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : صوت
مدت : 0:01:56
توضیحات : زمان: 0:01:56 ----------------------- متن بیانات دیدگاه آیت‌الله بهجت (ره) درباره هفتم صفر هفتم [صفر] هم ولادت است، هم وفات. جمع بین این دو این است که [در مجلس‌ها] شخص، فضائل مولود را نقل بکند، و مصائب متوفای دیگر را هم نقل بکند. [این عمل] جمع بین حقَّین است. هم مصائب آن [امام] دیگر را نقل بکند، همین خودش عزاداری است. هم فضائل این مولود را نقل بکند، همین هم فرح‌آور است. ملاحظه فرمودید؟ جمعش همین است. حالا کارهای دیگری باشد یا نباشد [فرقی نمی‌کند]. انسان همیشه می‌تواند به مؤمنین اطعام و احسان بکند. به هر غایتی که هست. هم در وفات می‌تواند احسان بکند، هم در ولادت می‌تواند احسان و اطعام بکند.

مدت : 0:01:56
کد: 23316
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتسلاحی بالاتر از دعا نداریم
                  تعداد استفاده : 742
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:01:00
توضیحات : زمان: 0:01:00 ----------------------- متن بیانات ما الآن (دوران غیبت) به‌حسب ظاهر، سلاحی بالاتر از دعا نداریم و دعای ما یقیناً مؤثر است. حتی اگر هم فرض کنیم که اثرش بالفعل نباشد، یک مقداری جلوتر می‌افتد؛ تأثیرش جلوتر است. بخواهیم از خدا که دولت مفسدین را منقرض کند.

مدت : 0:01:00
کد: 23315
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتسلاحی بالاتر از دعا نداریم
1394/11/21
                  تعداد استفاده : 823
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : صوت
مدت : 0:01:00
توضیحات : زمان: 0:01:00 ----------------------- متن بیانات ما الآن (دوران غیبت) به‌حسب ظاهر، سلاحی بالاتر از دعا نداریم و دعای ما یقیناً مؤثر است. حتی اگر هم فرض کنیم که اثرش بالفعل نباشد، یک مقداری جلوتر می‌افتد؛ تأثیرش جلوتر است. بخواهیم از خدا که دولت مفسدین را منقرض کند.

مدت : 0:01:00
کد: 23314
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتفرمایشات آیت‌الله بهجت‌ -ره- درباره نهم ربیع‌الاول
                  تعداد استفاده : 715
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : صوت
مدت : 0:02:49
توضیحات : زمان: 0:02:49 ----------------------- متن بیانات استدلال، مقدم بر گرفتن این‌گونه مجلس‌هاست علمایی که در زمان ما بودند، بلکه قدری هم جلوتر از زمان ما بودند، بععضی [از مردم] از اینها اِعانه می‌خواستند برای عیدالزهرا؛ بعضی [از علما] نمی‌دادند، بعضی‌ها هم می‌دادند. بنده خیال می‌کنم اهل علم، اگر می‌خواهند اینجا (عیدالزهرا) خدمتی بکنند به اهل‌بیت علیهم‌السلام، برای اهل استدلال از اینها متعیّن است، که سعی بکنند دلیلی بر خلافت امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه ذکر بکنند؛ ساده، برهانی، یقین‌آور، به‌طوری‌که اگر این دلیل رابه دیوار بگویند و اذن داده شود به دیوار که بگو، تصدیق کند قول او را و بگوید حق به جانب توست. و من قاطع هستم به اینکه اهل استدلال و ایمان، اگر بخواهند این‌طور ادله را پیدا کنند، پیدا می‌کنند. نه سبّی، نه طعنی، نه شَتمی، هیچ کدام لازم نیست. بلکه این [استدلال کردن] مهم‌تر است و ممکن است خدا می‌داند چقدرها را داخل در حق کند. از این مطلب غافلند که بابا این مقدم است. یکی از این ده‌تا [استدلالی] که در عمر خودش تهیه کرده است، خدا می‌داند چقدرها را مستبصر می‌کند. چرا از این [استدلال کردن] غافلید، در [مقابل] اینکه مجلس تهیه کنید و از این کارها…؟! ما باید ملتفت باشیم، از برهان تعدی نکنیم و بدانیم که برهان، چیزهایی را دارد که اصلاً این‌طور عمل‌ها ندارد. ولو فرض کنید که در همین عملیات هم آدم می‌تواند کارهایی را بکند که پیش آنها اشکال‌دار نباشد.

مدت : 0:02:49
کد: 23313
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتفرمایشات آیت‌الله بهجت‌ -ره- درباره نهم ربیع‌الاول
1394/11/21
                  تعداد استفاده : 688
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:02:49
توضیحات : زمان: 0:02:49 ----------------------- متن بیانات استدلال، مقدم بر گرفتن این‌گونه مجلس‌هاست علمایی که در زمان ما بودند، بلکه قدری هم جلوتر از زمان ما بودند، بععضی [از مردم] از اینها اِعانه می‌خواستند برای عیدالزهرا؛ بعضی [از علما] نمی‌دادند، بعضی‌ها هم می‌دادند. بنده خیال می‌کنم اهل علم، اگر می‌خواهند اینجا (عیدالزهرا) خدمتی بکنند به اهل‌بیت علیهم‌السلام، برای اهل استدلال از اینها متعیّن است، که سعی بکنند دلیلی بر خلافت امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه ذکر بکنند؛ ساده، برهانی، یقین‌آور، به‌طوری‌که اگر این دلیل رابه دیوار بگویند و اذن داده شود به دیوار که بگو، تصدیق کند قول او را و بگوید حق به جانب توست. و من قاطع هستم به اینکه اهل استدلال و ایمان، اگر بخواهند این‌طور ادله را پیدا کنند، پیدا می‌کنند. نه سبّی، نه طعنی، نه شَتمی، هیچ کدام لازم نیست. بلکه این [استدلال کردن] مهم‌تر است و ممکن است خدا می‌داند چقدرها را داخل در حق کند. از این مطلب غافلند که بابا این مقدم است. یکی از این ده‌تا [استدلالی] که در عمر خودش تهیه کرده است، خدا می‌داند چقدرها را مستبصر می‌کند. چرا از این [استدلال کردن] غافلید، در [مقابل] اینکه مجلس تهیه کنید و از این کارها…؟! ما باید ملتفت باشیم، از برهان تعدی نکنیم و بدانیم که برهان، چیزهایی را دارد که اصلاً این‌طور عمل‌ها ندارد. ولو فرض کنید که در همین عملیات هم آدم می‌تواند کارهایی را بکند که پیش آنها اشکال‌دار نباشد.

مدت : 0:02:49
کد: 23312
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتتوصیه آیت‌الله قاضی به نماز اول وقت
                  تعداد استفاده : 682
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:01:40
توضیحات : زمان: 0:01:40 ----------------------- متن بیانات در بیان آیت‌الله بهجت قدس‌سره بعضی از اساتید اخلاق [آیت‌الله قاضی رحمت‌الله‌علیه] در نجف می‌گفتند: «من ضامنم کسی‌که این نمازهای پنج‌گانه را در اول وقت بخواند، به مقامات عالیه می‌رسد». خیلی کلام بزرگی ایشان گفت، گفت: «اگر نمازهای پنج‌گانه را در اول وقت خواند، باز هم نرسید به آن مقامات عالیه، به من لعن کند!». خیلی عجیب است! خیلی عجیب است! معلوم می‌شود این،‌ چیزی هم نیست؛ هر کاری دارد،‌ یکی از این نمازهای پنج‌گانه را می‌تواند در وسط آن کارها انجام دهد؛‌ چون اول وقت است. در روایت هم دارد: «فضل [نماز] اول وقت با غیر اول وقت،‌ مثل فضل من است بر امت». در یک روایت دیگر [می‌فرماید:] «مثل فضل دنیا است بر آخرت(ابدیت)?».

مدت : 0:01:40
کد: 23311
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتتوصیه آیت‌الله قاضی به نماز اول وقت
1394/11/21
                  تعداد استفاده : 835
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : صوت
مدت : 0:01:40
توضیحات : زمان: 0:01:40 ----------------------- متن بیانات در بیان آیت‌الله بهجت قدس‌سره بعضی از اساتید اخلاق [آیت‌الله قاضی رحمت‌الله‌علیه] در نجف می‌گفتند: «من ضامنم کسی‌که این نمازهای پنج‌گانه را در اول وقت بخواند، به مقامات عالیه می‌رسد». خیلی کلام بزرگی ایشان گفت، گفت: «اگر نمازهای پنج‌گانه را در اول وقت خواند، باز هم نرسید به آن مقامات عالیه، به من لعن کند!». خیلی عجیب است! خیلی عجیب است! معلوم می‌شود این،‌ چیزی هم نیست؛ هر کاری دارد،‌ یکی از این نمازهای پنج‌گانه را می‌تواند در وسط آن کارها انجام دهد؛‌ چون اول وقت است. در روایت هم دارد: «فضل [نماز] اول وقت با غیر اول وقت،‌ مثل فضل من است بر امت». در یک روایت دیگر [می‌فرماید:] «مثل فضل دنیا است بر آخرت(ابدیت)?».

مدت : 0:01:40
کد: 23310
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتعظمت و شدت مصیبت امام حسن عسکری علیه‌السلام
1394/11/20
                  تعداد استفاده : 770
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : صوت
مدت : 0:01:12
توضیحات : زمان: 0:01:12

مدت : 0:01:12
کد: 23309
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتبرای امر ازدواج پسرم ذکری بفرمایید؟
                  تعداد استفاده : 759
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : صلوات
نوع فایل : صوت
مدت : 0:00:48
توضیحات : زمان: 0:00:48

مدت : 0:00:48
کد: 23308
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتبرای امر ازدواج پسرم ذکری بفرمایید؟
                  تعداد استفاده : 800
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : صلوات
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:00:48
توضیحات : زمان: 0:00:48

مدت : 0:00:48
کد: 23307
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتکسی است که می‌گوید علاقه‌ای به خواندن قرآن ندارم، چه‌کار کنم؟
                  تعداد استفاده : 772
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : صلوات
نوع فایل : صوت
مدت : 0:00:35
توضیحات : زمان: 0:00:35

مدت : 0:00:35
کد: 23306
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتکسی است که می‌گوید علاقه‌ای به خواندن قرآن ندارم، چه‌کار کنم؟
                  تعداد استفاده : 758
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : صلوات
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:00:35
توضیحات : زمان: 0:00:35

مدت : 0:00:35
کد: 23305
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتبرای رفع تحیّر و تشخیص تکلیف در امور مهمه باید چه کار کرد؟
                  تعداد استفاده : 796
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : صلوات
نوع فایل : صوت
مدت : 0:00:56
توضیحات : زمان: 0:00:56

مدت : 0:00:56
کد: 23304
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتبرای رفع تحیّر و تشخیص تکلیف در امور مهمه باید چه کار کرد؟
                  تعداد استفاده : 757
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : صلوات
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:00:56
توضیحات : زمان: 0:00:56

مدت : 0:00:56
کد: 23303
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتبشارتِ پیامبر اسلام در ادیان گذشته
                  تعداد استفاده : 439
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : حضرت رسول صلی الله علیه و اله
نوع فایل : صوت
مدت : 0:03:26
توضیحات : زمان: 0:03:26 --------------------------- متن بیانات خاطره‌ای از یک کشیش مستبصر آن نصرانی که در زمان ما کشیش بوده، گفت: «کتابخانه سوریه دست من بود. عموم به اذن من، وقتی باز می‌کردم از این کتابخانه استفاده می‌کردند. یک اتاق خصوصی بود که کتاب‌های خصوصی در آن اتاق بود، هیچ‌کس را به آن راه نمی‌دادیم. فقط من خودم که رئیس آن کتابخانه بودم، اجازه داشتم که بروم. دیگران را اجازه نداشتم راه بدهم. [روزی] رفتم و تورات یا انجیلی را دیدم. دیدم روی یک اسمی، یک مومی گذاشته‌اند، یک شَمعه‌ای گذاشته‌اند [که نوشته بود:] «بعد از من، این پیغمبر است». هر طور بود، سعی کردم، این شمعه را بردارم، به‌طوری که زیرش هر چه هست، پاره نشود. خیلی‌خیلی زحمت کشیدم که این شمعه را بردارم. دیدم بله! همین حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ است که آنها در لغت خودشان، حالا لغت عِبری است، سریانی است، چه هست، می‌گویند: مُدمُد این سبب شد از برای اینکه من، اختیار کردم دین اسلام را». بعد هم که آمده بود، یک رساله‌هایی نوشت بر علیه تنصّر و تهوّد؛ نان مغفرت و نمی‌دانم چیزهایی که آنها دارند، همه بر خلاف دین است، از خودشان جعل کرده‌اند، اینها را هم در آنجا ذکر کرده است. بالأخره، بنده خودم هم آن جوان را دیدم جوان بود شاید سی سال داشت مسلمان شده بود. مسلمان شده بود و قبائح آنها و کارهای جعلی آنها را در رساله‌هایی علیه آنها نوشت. (اردیبهشت1388، کلاس فقه، کتاب جهاد)

مدت : 0:03:26
کد: 23302
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتبشارتِ پیامبر اسلام در ادیان گذشته
1394/11/20
                  تعداد استفاده : 443
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : حضرت رسول صلی الله علیه و اله
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:03:26
توضیحات : زمان: 0:03:26 --------------------------- متن بیانات خاطره‌ای از یک کشیش مستبصر آن نصرانی که در زمان ما کشیش بوده، گفت: «کتابخانه سوریه دست من بود. عموم به اذن من، وقتی باز می‌کردم از این کتابخانه استفاده می‌کردند. یک اتاق خصوصی بود که کتاب‌های خصوصی در آن اتاق بود، هیچ‌کس را به آن راه نمی‌دادیم. فقط من خودم که رئیس آن کتابخانه بودم، اجازه داشتم که بروم. دیگران را اجازه نداشتم راه بدهم. [روزی] رفتم و تورات یا انجیلی را دیدم. دیدم روی یک اسمی، یک مومی گذاشته‌اند، یک شَمعه‌ای گذاشته‌اند [که نوشته بود:] «بعد از من، این پیغمبر است». هر طور بود، سعی کردم، این شمعه را بردارم، به‌طوری که زیرش هر چه هست، پاره نشود. خیلی‌خیلی زحمت کشیدم که این شمعه را بردارم. دیدم بله! همین حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ است که آنها در لغت خودشان، حالا لغت عِبری است، سریانی است، چه هست، می‌گویند: مُدمُد این سبب شد از برای اینکه من، اختیار کردم دین اسلام را». بعد هم که آمده بود، یک رساله‌هایی نوشت بر علیه تنصّر و تهوّد؛ نان مغفرت و نمی‌دانم چیزهایی که آنها دارند، همه بر خلاف دین است، از خودشان جعل کرده‌اند، اینها را هم در آنجا ذکر کرده است. بالأخره، بنده خودم هم آن جوان را دیدم جوان بود شاید سی سال داشت مسلمان شده بود. مسلمان شده بود و قبائح آنها و کارهای جعلی آنها را در رساله‌هایی علیه آنها نوشت. (اردیبهشت1388، کلاس فقه، کتاب جهاد)

مدت : 0:03:26
کد: 23301
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتالهام ذکر از سوی خداوند
1394/11/20
                  تعداد استفاده : 420
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:01:50
توضیحات : زمان: 0:01:50 --------------------------- متن بیانات زمان حضور قلب، زمان ذکر ذکر خدا حدی دارد؟ نه. حدش را از قلب خودت سؤال کن. کی از روی حضور قلب ذاکر می‌شوید؟ ذکر هم مختلف هم است. «اَسئَلُکَ... [و] اَن تُلْهِمَنی ذِکرَک»?؛ در جایی‌که گیر افتادم، مرا الهام کنی که با ذکر نجات می‌یابی. الهام کنی، با آن ذکر خاص، نجات می‌یابی. هر ذکری، مناسبش را باید شما مناسب حال‌ و وقت [بگویی]. نه مطلق‌الذکر. مثلاً فقیر است، «یا شافی» می‌گوید! مناسبت ندارد، بگو «یا رزاق». [یا مثلاً] مریض است، «یا رزاق» بگویی! نه، باید «یا شافی» بگویی. ملاحظه فرمودید؟ این‌ها را امام بلد است، کاملاً و همچنین اولیاء و مبادی عالیه، فضلاً از مبدأ اعلی. اصل ذکر و خصوصیت ذکر را الهام می‌کند، به قلب می‌اندازد. آدم خیال می‌کند نه، به فکرش رسید، طوری نیست. بابا، الهام الهی است؛ نمی‌شود از این روبرگردان باشید، بگویید نه‌خیر، خودمان فکرمان به هر جا رسید.

مدت : 0:01:50
کد: 23300
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتالهام ذکر از سوی خداوند
1394/11/20
                  تعداد استفاده : 502
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : صوت
مدت : 0:01:50
توضیحات : زمان: 0:01:50 --------------------------- متن بیانات زمان حضور قلب، زمان ذکر ذکر خدا حدی دارد؟ نه. حدش را از قلب خودت سؤال کن. کی از روی حضور قلب ذاکر می‌شوید؟ ذکر هم مختلف هم است. «اَسئَلُکَ... [و] اَن تُلْهِمَنی ذِکرَک»?؛ در جایی‌که گیر افتادم، مرا الهام کنی که با ذکر نجات می‌یابی. الهام کنی، با آن ذکر خاص، نجات می‌یابی. هر ذکری، مناسبش را باید شما مناسب حال‌ و وقت [بگویی]. نه مطلق‌الذکر. مثلاً فقیر است، «یا شافی» می‌گوید! مناسبت ندارد، بگو «یا رزاق». [یا مثلاً] مریض است، «یا رزاق» بگویی! نه، باید «یا شافی» بگویی. ملاحظه فرمودید؟ این‌ها را امام بلد است، کاملاً و همچنین اولیاء و مبادی عالیه، فضلاً از مبدأ اعلی. اصل ذکر و خصوصیت ذکر را الهام می‌کند، به قلب می‌اندازد. آدم خیال می‌کند نه، به فکرش رسید، طوری نیست. بابا، الهام الهی است؛ نمی‌شود از این روبرگردان باشید، بگویید نه‌خیر، خودمان فکرمان به هر جا رسید.

مدت : 0:01:50
کد: 23299
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتتوجه در نماز، راه درمان خواطر شیطانی
                  تعداد استفاده : 402
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:03:51
توضیحات : زمان: 0:03:51 --------------------------- متن بیانات سؤال: آقا ببخشید، برای نفی خواطر شیطانی چه کار باید کرد؟ جواب: در نماز باید ملتفت باشد که خواطر شیطانی کار نکند. سایر اعمال [هم] تابع نماز می‌شود. *** سؤال: اینکه حضرت آقای قاضی فرمودند: هرکس نماز اول وقت بخواند، به مقام می‌رسد، آیا نماز با حضور قلب مراد ایشان بوده یا نه؟ جواب: نه! اگر نماز با حضور قلب [مرادشان باشد]، آن‌وقت سؤال می‌کنند که چگونه نماز [با حضور قلب] را بخواند؟ به چه سببی بخواند نماز کامل را؟ اینکه چیزی به دست نداد. وقتی چیزی به دست می‌دهد که بگوید مطلق نماز، مطلق نماز را کسی مقید باشد در اول وقت، به نماز عالی می‌رسد. می‌رسد خودش، تکویناً! شیئاً فشیئاً، روزبه‌روز می‌رود بالاتر. *** سوال: برای رسیدن به مقام مخلَصین، چه اعمالی را باید انجام داد؟ جواب: برای رسیدن به مقام مخلَصین، انجام بدهد عمل مخلِصین را! تا اخلاص از طرف ما نباشد، اخلاص از طرف آن کسی‌که طالب اخلاص است، نیست. به‌حسبِ صورت، دائر مدار [و مترتب بر] این‌است که ما اختیار کنیم عبودیتِ خالصه را یا اختیار نکنیم عبودیت خالصه را؟ ما تا اخلاص نکنیم، او آثار اخلاص خودش را که مخلَص بودن ماست، ترتیب نمی‌دهد.

مدت : 0:03:51
کد: 23298
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتتوجه در نماز، راه درمان خواطر شیطانی
                  تعداد استفاده : 518
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : صوت
مدت : 0:03:51
توضیحات : زمان: 0:03:51 --------------------------- متن بیانات سؤال: آقا ببخشید، برای نفی خواطر شیطانی چه کار باید کرد؟ جواب: در نماز باید ملتفت باشد که خواطر شیطانی کار نکند. سایر اعمال [هم] تابع نماز می‌شود. *** سؤال: اینکه حضرت آقای قاضی فرمودند: هرکس نماز اول وقت بخواند، به مقام می‌رسد، آیا نماز با حضور قلب مراد ایشان بوده یا نه؟ جواب: نه! اگر نماز با حضور قلب [مرادشان باشد]، آن‌وقت سؤال می‌کنند که چگونه نماز [با حضور قلب] را بخواند؟ به چه سببی بخواند نماز کامل را؟ اینکه چیزی به دست نداد. وقتی چیزی به دست می‌دهد که بگوید مطلق نماز، مطلق نماز را کسی مقید باشد در اول وقت، به نماز عالی می‌رسد. می‌رسد خودش، تکویناً! شیئاً فشیئاً، روزبه‌روز می‌رود بالاتر. *** سوال: برای رسیدن به مقام مخلَصین، چه اعمالی را باید انجام داد؟ جواب: برای رسیدن به مقام مخلَصین، انجام بدهد عمل مخلِصین را! تا اخلاص از طرف ما نباشد، اخلاص از طرف آن کسی‌که طالب اخلاص است، نیست. به‌حسبِ صورت، دائر مدار [و مترتب بر] این‌است که ما اختیار کنیم عبودیتِ خالصه را یا اختیار نکنیم عبودیت خالصه را؟ ما تا اخلاص نکنیم، او آثار اخلاص خودش را که مخلَص بودن ماست، ترتیب نمی‌دهد.

مدت : 0:03:51
کد: 23297
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتعلم ائمه علیهم‌السلام
1394/11/20
                  تعداد استفاده : 379
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:00:54
توضیحات : زمان: 0:00:54 --------------------------- متن بیانات یکی از فضایل امیرالمؤمنین علیه‌السلام کسی‌که از آینده خبردادن پیش او، مساوی است با خبردادن از همین واضحاتِ لَدَی‌الْکُل [نزد همه]. گفت: یا امیرالمؤمنین، هرچه از تو سؤال می‌شود، زود جواب می‌دهی؛ چرا فکر نمی‌کنی؟ [حضرت امیر علیه‌السلام] گفت: «این انگشتان دست ما، چندتا است؟». گفت: پنج تا است. [حضرت] گفت: «چرا فکر نکردی؟ [آن مسائل هم] پیش ما این‌طور است!».

مدت : 0:00:54
کد: 23296
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتعلم ائمه علیهم‌السلام
1394/11/20
                  تعداد استفاده : 437
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : صوت
مدت : 0:00:54
توضیحات : زمان: 0:00:54 --------------------------- متن بیانات یکی از فضایل امیرالمؤمنین علیه‌السلام کسی‌که از آینده خبردادن پیش او، مساوی است با خبردادن از همین واضحاتِ لَدَی‌الْکُل [نزد همه]. گفت: یا امیرالمؤمنین، هرچه از تو سؤال می‌شود، زود جواب می‌دهی؛ چرا فکر نمی‌کنی؟ [حضرت امیر علیه‌السلام] گفت: «این انگشتان دست ما، چندتا است؟». گفت: پنج تا است. [حضرت] گفت: «چرا فکر نکردی؟ [آن مسائل هم] پیش ما این‌طور است!».

مدت : 0:00:54
کد: 23295
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتلزوم دعا برای تعجیل فرج امام زمان عج
1394/11/20
                  تعداد استفاده : 401
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
نوع فایل : صوت
مدت : 0:01:53
توضیحات : زمان: 0:01:53 --------------------------- متن بیانات اگر دنیا را بخواهیم، باید ناصر حقیقی را هم بخواهیم؛ اگر دنیا را می‌خواهیم، آخرت که دیگر معلوم است. بله. بشارتی است برای مؤمنین که عبادت در ایام غیبت، اَفضل است از عبادت در حال حضور. پس چطور ما دعا نکنیم برای ظهور حضرت؟! فرمود: آیا میل ندارید که عدل در تمام دنیا مبسوط شود [و گسترش پیدا کند]؟! خدا ما را نجات دهد. خدا بفهماند به ما، الهام کند به ما، تثبیت کند در ما، که شکرگزار باشیم بر این طریقه‌ای که خدا هدایتمان کرده است. از جمل? شکرش این است که از نااهل‌ها تقیه کنیم. از نااهل‌ها. کار نداشته باشیم به آنها، خدا به امور آنها می‌رسد.

مدت : 0:01:53
کد: 23294
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتلزوم دعا برای تعجیل فرج امام زمان عج
1394/11/20
                  تعداد استفاده : 400
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:01:53
توضیحات : زمان: 0:01:53 --------------------------- متن بیانات اگر دنیا را بخواهیم، باید ناصر حقیقی را هم بخواهیم؛ اگر دنیا را می‌خواهیم، آخرت که دیگر معلوم است. بله. بشارتی است برای مؤمنین که عبادت در ایام غیبت، اَفضل است از عبادت در حال حضور. پس چطور ما دعا نکنیم برای ظهور حضرت؟! فرمود: آیا میل ندارید که عدل در تمام دنیا مبسوط شود [و گسترش پیدا کند]؟! خدا ما را نجات دهد. خدا بفهماند به ما، الهام کند به ما، تثبیت کند در ما، که شکرگزار باشیم بر این طریقه‌ای که خدا هدایتمان کرده است. از جمل? شکرش این است که از نااهل‌ها تقیه کنیم. از نااهل‌ها. کار نداشته باشیم به آنها، خدا به امور آنها می‌رسد.

مدت : 0:01:53
کد: 23293
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتدعا برای نابودی آل‌سعود
1394/11/20
                  تعداد استفاده : 382
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : فیلم
توضیحات : متن بیانات در سفر حج یکی از شاگردان - حاج‌آقا! فردا ان‌شاءالله عازم حج هستیم و نائب‌الزیارة ان‌شاءالله. آیت‌الله بهجت قدس‌سره - وفّقکم‌الله ان‌شاءالله، جزاکم‌الله ان‌شاءالله. خداوند ان‌شاءالله توفیق دهد [که] حجّ مقبول انجام دهید و در همانجا هم دعا کنید که قِرَده و خنازیر از حرمین شریفین بروند.

مدت :
کد: 23292
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجترعایت احترام و خودداری از فحاشی در برابر اهل‌سنت
1394/11/18
                  تعداد استفاده : 369
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:03:21
توضیحات : زمان: 0:03:21

مدت : 0:03:21
کد: 23291
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتعظمت و شدت مصیبت امام حسن عسکری علیه‌السلام
1394/11/18
                  تعداد استفاده : 384
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:01:12
توضیحات : زمان: 0:01:12

مدت : 0:01:12
کد: 23285
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتعنایات امام عصر علیه‌السلام به شیعیان
1394/11/18
                  تعداد استفاده : 417
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
نوع فایل : صوت
مدت : 0:08:47
توضیحات : زمان: 0:08:47 ----------------------------- متن بیانات حکایتی از تشرف به محضر امام زمان علیه‌السلام روایت دارد که امام زمان صلوات‌الله‌علیه که ظهور فرمود، می‌فرماید: «اَلا یا اَهلَ العالَم»؛ پنج ندا می‌کند به اهل عالم? و بدون هیچ دستگاهی و اختراعی و اینها، این [ندا] به همه می‌رسد، به هر کسی به لغت [و زبان] خودش. در عالَم [هستی] نه [فقط] در این پنج قاره. «اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِّیَ الحُسَین قُتِلَ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِّیَ الحُسَین سَحَقُوهُ عُدواناً» به هر کسی به لغت خودش می‌رسد. این فرق بین این اعجاز و بین آن کارهایی که با اسباب‌چینی درست می‌شود، این طور است. [اگر] کسی از اینجا معرفت پیدا کند، می‌فهمد مسئله ظهور امام و غیبت امام [را]. [در حقیقت] ما [او را] نمی‌بینیم [ولی] او ما را می‌بیند؛ ما کلامش را نمی‌شنویم، [اما] او کلام ما را می‌شنود. [شخصی] گفت: آقا سید حسن نامی در نجف، از مدرسین بوده و در فشار اقتصادی واقع می‌شود. می‌گوید خیلی خوب، من چهل روز یک عریضه‌ای می‌نویسم برای امام زمان عج ، همان عریضه را تکرار می‌کنم تا چهل روز و یا در آب می‌اندازم یا اینکه یک گوشه اتاق می‌گذارم بالأخره یک جایی می‌گذارم آن را تا روز چهلم. روز چهلم که شد [آقا سید حسن می‌گوید] حالا من یادم نیست که امروز چهلم است، دیدم از پشت سر به ما یک خطابی شد: «آقای آقا سید حسن!». [با خودم] گفتم که درِ خانه بسته است، در خانه هم جز من کسی نیست، قطعاً این خیال است. یک قدری صبر کردم، گفت: «آقای آقا سید حسن، پسر آقا سید حسین» مثلاً. اسم پدر من را هم برد؛ گفتم نه دیگر، این خیال نیست؛ اسم پدر من را هم می‌داند، این خیال نیست. به آن طرف صوت متوجه شدم، کسی را ندیدم. حالا بنا گذاشته‌ام به اینکه نه‌خیر خیال نیست، واقعیت دارد لکن نگاه کردم به آن طرف، دیدم کسی را نمی‌بینم. در عین اینکه هیچ‌کس را نمی‌دیدم، این صوت را شنیدم: «شما گمان می‌کنید ما از حال شما مطلع نیستیم؟ شما خیال می‌کنید ما نمی‌دانیم شما در چه حالی هستید؟» این را شنیدم اما هیچ‌کس را نمی‌دیدم. اما همین‌که این صدا را شنیدم «شما خیال می‌کنید که ما با خبر از حال شما نیستیم؟» کأَنّه رفع حاجتم شد؛ کأنّه هیچ احتیاجی ندارم. به همین شنیدن این کلام. حالا او که معلوم است. دیگر «لا فَرقَ بَینَکَ و بَینَهُم اِلّا اَنَّهُم عِبادُکَ»?. آن را دیگر خدا می‌داند [که ائم? معصومین علیهم‌السلام] چه اشتراکاتی با مبدأ اعلی دارند. هیچ امتیازی ندارد «اِلّا اَنَّهُم عِبادُکَ بَدْؤُها مِنکَ وَ عَودُها اِلَیکَ اَعضادٌ وَ اَشهادٌ وَ مُناةٌ». او که سر جای خودش. آن آقا من عیناً خودم آن شخص را دیدم، خدا رحمتش کند، هفت هشت سال است کأنّه وفات کرده؛ نجار بوده می‌گفت: دو ماه بوده است که ما دائماً قرض می‌کردیم [و] از این نجاری خودمان هیچ استفاده‌ای نمی‌کردیم [و درآمدی نداشتیم]. [یک روز] رفتم پشت بام، یک کتابی بود که در آن نوشته بود مثلاً در پشت بام، این دو رکعت نماز را بخوانید و فلان بکنید و حاجت خودتان را بخواهید. فردا که خواستم بروم برای نجاری به دکان خبری که نبود توی این جیب من، یک پنج تومانی بود؛ چهار تومان را دادم به خانواده که این را یک ناهاری درست کند، یک تومان را هم گذاشتم که اگر سیگاری چیزی خودم محتاج بشوم [بخرم]. [خانواده‌اش گفته بود:] آخر چهار تومان که چیزی نمی‌شود! گفتم: حالا تا ظهر شاید چیزی بشود، ما چه می‌دانیم.او رفته بود از همان قوم و خویش‌هایش قرض کرده بود و مثل اشکنه‌طوری، چیزی درست کرده بود. من هم تا ظهر دیدم هیچ خبری نشد در دکان. آمدم دیدم بله، رفته از اینجا و آنجا قرض کرده است و یک اشکنه‌ای درست کرده. یک لقمه‌ای برداشتم از آن غذا، دیدم درِ خانه را زدند. [شخصی که جلوی در بود، به من گفت:] «فلان آقا (معروف بوده در آن زمان) شما را دعوت کرده به منزل خودش برای ناهار. فلان آقای زاهد هم آن‌جاست». همان یک لقمه را که خورده بودم، دیگر بیشتر نخوردم و رفتم خان? آن آقا از آن آقا هم چیزهایی نقل می‌کرد دیدم آن زاهد هم آنجا است. آن زاهد این قضیه را نقل کرد که آن آقا سید حسن، پسر آقا سید حسین وقتی شنید، دید او می‌گوید: «شما گمان می‌کنید ما مطلع نیستیم از حال شما؟» [گفت:] همین کلمه را که شنیدم، کأنّه رفع حاجتم شد. کأنّه اصلاً محتاج نیستم به چیزی. [با خودم] گفتم شاید این قضیه من را دارد می‌گوید؛ من دیشب آنجا توسل کردم به خود حضرت، به‌حسب معنا این ارتباط دارد با خود حضرت. این کلمه را که گفت، کأنّه حال مرا دارد می‌گوید و من هم [مثل آن آقا سید حسن] رفع حاجتم شد؛ به همینجا که رسید دیگر حرف نزد «شما خیال می‌کنید ما مطلع از حال شما نیستیم؟» دیدم من هم همانطور شدم؛ دیگر کأنّه احتیاجی به هیچ چیز ندارم، بعدش هم دیگر کار درست شد. بالاخره، چه عرض کنیم؟! ما معرفتمان ناقص است. عینک ما یک تاری دارد و الّا آنها (ائمه علیهم‌السلام) که ما را می‌بینند. چقدر فرق است بین این طایفه (شیعه) و بین آن طایفه (بعضی از اهل‌سنت) که می‌گویند اصلاً اینچنین چیزی نیست؛ خدا اگر بخواهد، «مُلِأَتْ ظُلْمَاً وَ جَورَاً» را تبدیل کند به «یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطَاً وَ عَدْلَاً»، همان‌وقت او را ایجاد می‌کند. دیگر نمی‌خواست که اصلاً از هزارها سال جلوتر، این را نگاه بدارد تا آن وقت. از این‌جور حرف‌ها که «حیّ موجود» نیست بعدها مثلاً [به‌وجود می‌آید] آن‌هایی که [اصل] این روایت را قبول دارند؛ ظاهراً اهل‌سنت شاید اکثرشان این روایت را قبول دارند: «یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطَاً وَ عَدْلَاً بَعْدَ مَا مُلِأَتْ ظُلْمَاً وَ جَوراً»? فعلی هذا به‌حسب ظاهر ما کارمان خراب است [و الّا ائمه علیهم‌السلام که ما را می‌بینند].

مدت : 0:08:47
کد: 23284
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجتعنایات امام عصر علیه‌السلام به شیعیان
1394/11/18
                  تعداد استفاده : 355
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
نوع فایل : فیلم
مدت : 0:08:47
توضیحات : زمان: 0:08:47 ----------------------- متن بیانات حکایتی از تشرف به محضر امام زمان علیه‌السلام روایت دارد که امام زمان صلوات‌الله‌علیه که ظهور فرمود، می‌فرماید: «اَلا یا اَهلَ العالَم»؛ پنج ندا می‌کند به اهل عالم? و بدون هیچ دستگاهی و اختراعی و اینها، این [ندا] به همه می‌رسد، به هر کسی به لغت [و زبان] خودش. در عالَم [هستی] نه [فقط] در این پنج قاره. «اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِّیَ الحُسَین قُتِلَ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِّیَ الحُسَین سَحَقُوهُ عُدواناً» به هر کسی به لغت خودش می‌رسد. این فرق بین این اعجاز و بین آن کارهایی که با اسباب‌چینی درست می‌شود، این طور است. [اگر] کسی از اینجا معرفت پیدا کند، می‌فهمد مسئله ظهور امام و غیبت امام [را]. [در حقیقت] ما [او را] نمی‌بینیم [ولی] او ما را می‌بیند؛ ما کلامش را نمی‌شنویم، [اما] او کلام ما را می‌شنود. [شخصی] گفت: آقا سید حسن نامی در نجف، از مدرسین بوده و در فشار اقتصادی واقع می‌شود. می‌گوید خیلی خوب، من چهل روز یک عریضه‌ای می‌نویسم برای امام زمان عج ، همان عریضه را تکرار می‌کنم تا چهل روز و یا در آب می‌اندازم یا اینکه یک گوشه اتاق می‌گذارم بالأخره یک جایی می‌گذارم آن را تا روز چهلم. روز چهلم که شد [آقا سید حسن می‌گوید] حالا من یادم نیست که امروز چهلم است، دیدم از پشت سر به ما یک خطابی شد: «آقای آقا سید حسن!». [با خودم] گفتم که درِ خانه بسته است، در خانه هم جز من کسی نیست، قطعاً این خیال است. یک قدری صبر کردم، گفت: «آقای آقا سید حسن، پسر آقا سید حسین» مثلاً. اسم پدر من را هم برد؛ گفتم نه دیگر، این خیال نیست؛ اسم پدر من را هم می‌داند، این خیال نیست. به آن طرف صوت متوجه شدم، کسی را ندیدم. حالا بنا گذاشته‌ام به اینکه نه‌خیر خیال نیست، واقعیت دارد لکن نگاه کردم به آن طرف، دیدم کسی را نمی‌بینم. در عین اینکه هیچ‌کس را نمی‌دیدم، این صوت را شنیدم: «شما گمان می‌کنید ما از حال شما مطلع نیستیم؟ شما خیال می‌کنید ما نمی‌دانیم شما در چه حالی هستید؟» این را شنیدم اما هیچ‌کس را نمی‌دیدم. اما همین‌که این صدا را شنیدم «شما خیال می‌کنید که ما با خبر از حال شما نیستیم؟» کأَنّه رفع حاجتم شد؛ کأنّه هیچ احتیاجی ندارم. به همین شنیدن این کلام. حالا او که معلوم است. دیگر «لا فَرقَ بَینَکَ و بَینَهُم اِلّا اَنَّهُم عِبادُکَ»?. آن را دیگر خدا می‌داند [که ائم? معصومین علیهم‌السلام] چه اشتراکاتی با مبدأ اعلی دارند. هیچ امتیازی ندارد «اِلّا اَنَّهُم عِبادُکَ بَدْؤُها مِنکَ وَ عَودُها اِلَیکَ اَعضادٌ وَ اَشهادٌ وَ مُناةٌ». او که سر جای خودش. آن آقا من عیناً خودم آن شخص را دیدم، خدا رحمتش کند، هفت هشت سال است کأنّه وفات کرده؛ نجار بوده می‌گفت: دو ماه بوده است که ما دائماً قرض می‌کردیم [و] از این نجاری خودمان هیچ استفاده‌ای نمی‌کردیم [و درآمدی نداشتیم]. [یک روز] رفتم پشت بام، یک کتابی بود که در آن نوشته بود مثلاً در پشت بام، این دو رکعت نماز را بخوانید و فلان بکنید و حاجت خودتان را بخواهید. فردا که خواستم بروم برای نجاری به دکان خبری که نبود توی این جیب من، یک پنج تومانی بود؛ چهار تومان را دادم به خانواده که این را یک ناهاری درست کند، یک تومان را هم گذاشتم که اگر سیگاری چیزی خودم محتاج بشوم [بخرم]. [خانواده‌اش گفته بود:] آخر چهار تومان که چیزی نمی‌شود! گفتم: حالا تا ظهر شاید چیزی بشود، ما چه می‌دانیم.او رفته بود از همان قوم و خویش‌هایش قرض کرده بود و مثل اشکنه‌طوری، چیزی درست کرده بود. من هم تا ظهر دیدم هیچ خبری نشد در دکان. آمدم دیدم بله، رفته از اینجا و آنجا قرض کرده است و یک اشکنه‌ای درست کرده. یک لقمه‌ای برداشتم از آن غذا، دیدم درِ خانه را زدند. [شخصی که جلوی در بود، به من گفت:] «فلان آقا (معروف بوده در آن زمان) شما را دعوت کرده به منزل خودش برای ناهار. فلان آقای زاهد هم آن‌جاست». همان یک لقمه را که خورده بودم، دیگر بیشتر نخوردم و رفتم خان? آن آقا از آن آقا هم چیزهایی نقل می‌کرد دیدم آن زاهد هم آنجا است. آن زاهد این قضیه را نقل کرد که آن آقا سید حسن، پسر آقا سید حسین وقتی شنید، دید او می‌گوید: «شما گمان می‌کنید ما مطلع نیستیم از حال شما؟» [گفت:] همین کلمه را که شنیدم، کأنّه رفع حاجتم شد. کأنّه اصلاً محتاج نیستم به چیزی. [با خودم] گفتم شاید این قضیه من را دارد می‌گوید؛ من دیشب آنجا توسل کردم به خود حضرت، به‌حسب معنا این ارتباط دارد با خود حضرت. این کلمه را که گفت، کأنّه حال مرا دارد می‌گوید و من هم [مثل آن آقا سید حسن] رفع حاجتم شد؛ به همینجا که رسید دیگر حرف نزد «شما خیال می‌کنید ما مطلع از حال شما نیستیم؟» دیدم من هم همانطور شدم؛ دیگر کأنّه احتیاجی به هیچ چیز ندارم، بعدش هم دیگر کار درست شد. بالاخره، چه عرض کنیم؟! ما معرفتمان ناقص است. عینک ما یک تاری دارد و الّا آنها (ائمه علیهم‌السلام) که ما را می‌بینند. چقدر فرق است بین این طایفه (شیعه) و بین آن طایفه (بعضی از اهل‌سنت) که می‌گویند اصلاً اینچنین چیزی نیست؛ خدا اگر بخواهد، «مُلِأَتْ ظُلْمَاً وَ جَورَاً» را تبدیل کند به «یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطَاً وَ عَدْلَاً»، همان‌وقت او را ایجاد می‌کند. دیگر نمی‌خواست که اصلاً از هزارها سال جلوتر، این را نگاه بدارد تا آن وقت. از این‌جور حرف‌ها که «حیّ موجود» نیست بعدها مثلاً [به‌وجود می‌آید] آن‌هایی که [اصل] این روایت را قبول دارند؛ ظاهراً اهل‌سنت شاید اکثرشان این روایت را قبول دارند: «یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطَاً وَ عَدْلَاً بَعْدَ مَا مُلِأَتْ ظُلْمَاً وَ جَوراً»? فعلی هذا به‌حسب ظاهر ما کارمان خراب است [و الّا ائمه علیهم‌السلام که ما را می‌بینند].

مدت : 0:08:47
کد: 23283
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
آیت الله العظمی بهجترعایت احترام و خودداری از فحاشی در برابر اهل‌سنت
1394/11/18
                  تعداد استفاده : 403
اثر : آیت الله العظمی بهجت
موضوع : دین
نوع فایل : صوت
مدت : 0:03:02
توضیحات : زمان: 0:03:02

مدت : 0:03:02
کد: 23270
اعلاماعلام خرابي لينکخرابیعضویت برای دسترسی به امکانات بیشتر
خدمات تلفن همراه
مراجعه: 174,485,347