راهنمای نرم افزار تلفن همراه اندروید قاصدک

 

این متن برای استفاده بهتر از برنامه قاصدک تهیه شده است. در این متن می توانید با کارکرد تمام بخش های برنامه آشنا شوید.

قاصدک برنامه ای است که در موبایل یا تبلت نصب می شود و دو یا چند نفر را ب عنوان یک پیام رسان، به یکدیگر ارتباط می دهد. افرادی که می خواهند با یکدیگر چت نمایند، همگی باید این برنامه را در موبایل یا تبلت خود نصب کنند. ارتباط از راه اتصال به اینترنت است، پس دستگاه ها باید به اینترنت دسترسی داشته باشند.

برنامه قاصدک ویژه تلفن همراه و تبلت هایی با سیستم عامل اندروید است. این برنامه برای ارتباطات متنی و چندرسانه ای اینترنتی تولید شده است و در حال پیشرفت و گسترش است. امروزه این نوع برنامه ها یکی از پرطرفدارترین برنامه های تلفن همراه هستند که نیاز به وجود یک نسخه فارسی و امن برای کاربران ایرانی احساس می شد. در قاصدک هر کاربر می تواند با یک شماره تلفن همراه معتبر عضو شود و با افراد دیگری که شماره های آنها را در دفتر تلفن خود دارد، در ارتباط باشد. همچنین در این برنامه علاوه بر روال معمول دیگر پیام رسان ها، بخشی با نام "تالار" برای ارتباط با جامعه بزرگتری از کاربران قاصدکی ایجاد شده است. تنها گام برای ایجاد یک ارتباط قاصدکی نصب برنامه و انجام مراحل ثبت نام است.

شما می توانید برای دعوت دوستانتان به جمع خانواده قاصدک، پیامک دعوت ارسال کنید، یا با ایمیل به آنها اطلاع دهید. هر دو روش در برنامه قاصدک پشتیبانی شده است.

 

قسمت های مختلف راهنما:

 

§        ثبت نام

§        پیام رسان

§        تالار

§        امکانات

§        محصولات

 

 

  

ثبت نام

بخش های مختلف که در این قسمت به توضیح آنها خواهیم پرداخت، عبارتند از:

·        مراحل ثبت نام

·        مشکلات احتمالی

 

مراحل ثبت نام

اینترنت گوشی یا تبلت خود را فعال کنید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

·        گام اول-ارسال شماره تلفن همراه

·        گام دوم-دریافت پیامک فعالسازی

·        گام سوم-ارسال کد فعالسازی در برنامه

·        گام چهارم-تعیین مشخصات کاربری

گام اول-ارسال شماره تلفن همراه

 

در اولین صفحه قاصدک، برای ایجاد شناسه کاربری،کشور خود را انتخاب می کنید و بعد شماره تلفن همراه  خود را بدون کد کشور و صفر در قسمت مشخص شده وارد نمایید- مانند "912420****". 

 

گام دوم-دریافت پیامک فعالسازی:

با تایید شماره تلفن در مرحله قبل، کدفعالسازی در قالب یک پیامک به شماره تلفن شما (شماره ای که با آن ثبت نام کرده اید) ارسال خواهد شد.

 

گام سوم-ارسال کد فعالسازی در برنامه:

صفحه ی جدیدی برای ورود کد فعال سازی به نمایش در می آید. در صورتی که در این صفحه بمانید تا کد فعالسازی برای شما پیامک شود، کد فعالسازی به طور خودکار وارد بخش مربوطه می شود. در غیر اینصورت بعد از دریافت پیامک، کد فعالسازی را در بخش مشخص شده وارد نمایید و دکمه ارسال را لمس کنید.

 

گام چهارم-تعیین مشخصات کاربری:

در صفحه بعد می توانید مشخصات کاربری خود را وارد نمایید. این اطلاعات شامل نام، نام مستعار، ایمیل و عکس است. از بین این اطلاعات عکس شما برای دوستان و مخاطبینتان و نام مستعار برای مخاطبین ناشناس قابل نمایش است.

 

 

اگر نام مستعار تکراری باشد، پیامی جهت تغییر آن به نمایش در خواهد آمد.

 

مشکلات احتمالی

 

 اتصال به اینترنت:

برای اینکار می توانید از ارتباط Wi-Fi یا اینترنت همراه که اپراتورهای تلفن همراه در اختیار کاربران قرار می دهند، استفاده نمایید.

 

 عدم دریافت پیامک کدفعالسازی:

در برخی زمانها به دلیل تعداد بالای کاربران ممکن است کدفعالسازی با تاخیر ارسال شود. در صورت دریافت بار دیگر وارد برنامه شده و کد دریافتی را وارد کنید.

برای هر شماره تلفن تا سه مرتبه عضویت، پیامک کدفعالسازی ارسال می شود.

شماره ارسال کننده پیامک، 09372309129 است.

 

 سقف دریافت پیامک پر شده است:

اگر در صفحه ورود کد فعالسازی متن بالا را مشاهده کردید، به این معنی است که شما تا کنون سه مرتبه درخواست کدفعالسازی داده اید و در نتیجه این پیام باید در صندوق دریافت پیامک شما موجود باشد. در غیر این صورت در ساعات اداری، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 با پشتیبانی فنی قاصدک با شماره 81202143 -021 تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

پیام رسان

در این بخش می توانید از خدمات نرم افزار قاصدک به عنوان یک پیام رسان استفاده نمایید (گروه های پیامکی ایجاد کنید، با مخاطبین مختلف پیام متنی مبادله کنید و...).

بخش های مختلف پیام رسان که به توضیح آنها خواهیم پرداخت، عبارتند از:

·        ایجاد گروه

·        ارسال پیام

·        ترک گروه، حذف عضو، اضافه کردن عضو

·        بخش مخاطبین

 

 

ایجاد گروه

با زدن آیکون "" (که در گوشه بالا سمت راست صفحه پیام رسان قرار دارد)، لیست افرادی از مخاطبین شما که در قاصدک عضو هستند، نمایش داده می شود. از بین آنها می توانید یک یا چند نفر را انتخاب کنید و گزینه تایید را فشار دهید. اگر بیش از یک نفر را انتخاب کرده باشید، به معنای تشکیل یک گروه خواهد بود که در این صورت باید نامی هم برای گروه خود انتخاب کنید. سپس به صفحه ارسال پیام هدایت خواهید شد.

 

 

 ارسال پیام

در صفحه ارسال پیام کافی است متن مورد نظر خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و گزینه ارسال "" را بزنید. بعد از ارسال هر پیام وضعیت آن با سه حالت مشخص می شود. آیکون ساعت (در حال ارسال)، یک عدد تیک (ارسال شد) و دو عدد تیک (تحویل شد). بعد از خواندن پیام توسط مخاطب تیک ها به رنگ "آبی" در خواهند آمد.

در گوشه بالا سمت راست، در صورتی که مخاطبمان 1 نفر باشد، اطلاعاتی در رابطه با وضعیت حضور فرد مقابل، و در صورتی که مخاطبمان 1 گروه باشد، نام اعضای آن گروه نوشته می شود.

 

 

ارسال پیام های چند رسانه ای: در این قسمت با زدن علامت "" می توانید فایل مورد نظر خود را برای مخاطب خود ارسال کنید

 

 

اگر کسی برایمان فایلی ارسال کرده باشد، همانطور که در تصویر زیر قابل مشاهده هست، می توان جنس فایل را با توجه به آیکون نمادین موجود در آن پیام تشخیص داد. البته اگر فایل از جنس تصویر باشد، نمایش اولیه ای از آنرا با اندازه ای کوچک تر از تصویر اصلی را در پیامک مشاهده خواهید کرد. پس از دانلود فایل ها، به محتوای اصلی پیامک ها دسترسی پیدا خواهید کرد. در بخش پیام رسان می توان فایلی تا حجم 20 مگ را جا به جا نمود.

 

ترک گروه، حذف عضو، اضافه کردن عضو

با ورود به بخش پیام رسان لیست گروه هایی که قبلا ایجاد کرده اید را مشاهده می کنید. با نگه داشتن دست روی عنوان گروه ها، از شما در رابطه با ترک گروه سوالی پرسیده می شود. در صورت تایید، از گروه خارج خواهید شد.

همچنین لازم به ذکر است که اگر خود کاربر ایجاد کننده گروه و ادمین باشد، می تواند فردی را از گروه حذف کند. اما اشخاصی که عضو هستند تنها می توانند خود و افرادی که خودشان اضافه کرده اند، را از گروه حذف کنند. برای این کار باید از بالای صفحه ارسال پیام، بر روی قسمت عنوان گروه بزنید تا وارد بخش اعضا شوید.

  

 

در این بخش لیست اعضای گروه را مشاهده خواهید کرد و در صورتی که طبق توضیحات بالا، مجوز حذف عضوی را داشته باشید، می توانید با نگه داشتن دست خود روی نام آن فرد و انتخاب گزینه مربوطه، او را از گروه حذف نمایید. در این بخش، نام ادمین به رنگ قرمز نمایش داده می شود.

  

 

همچنین برای اضافه کردن عضو جدید، می بایست روی دکمه  که در بالای لیست افراد فعلی گروه قرار دارد، بزنید و فرد مورد نظرتان را از لیست مخاطبینی که برایتان باز می شود، انتخاب نمایید.

 

بخش مخاطبین

بخش مخاطبین همانطور که در تصویر بالا مشخص شده، از طریق آیکونی در قسمت پایین و چپ صفحه «پیام رسان» قابل دسترسی می باشد. در اولین ورود به برنامه، لیست مخاطبین شما بررسی شده و اعضای قاصدکی موجود در دفترچه تلفن همراه شما، با نشانه ی قاصدک مشخص می شوند. البته لیست اختصاصی اعضای قاصدکی، در زیر بخش "قاصدک" نیز در دسترس خواهد بود.

 

 

 

 بخش مخاطبین، خود سه زیر بخش دارد که با تب های مختلف تفکیک شده اند.

 

·           تب "همه"

·           تب "قاصدک"

·           تب "مورد علاقه"

 

تب "همه":

اولین تب از چپ با نام "همه" شامل تمام شماره تلفن های موجود در دفتر تلفن گوشی است. همانطور که اشاره شد، اگر در بین این شماره ها، شماره ای وجود داشته باشد که عضو قاصدک باشد، با نماد قاصدک "" مشخص می شود. در این بخش برای مشاهده مخاطبینی که جدیدا به قاصدک پیوسته اند، لیست مخاطبین را یکبار به سمت پایین کشیده و رها نمایید. با این کار لیست مخاطبین شما به روز شده و افراد جدیدی که به قاصدک پیوسته اند مشخص می شوند. 

 

 

 

 

 

تب "قاصدک":

در تب دوم که با نام "قاصدک" مشخص شده است، فقط لیست مخاطبینی که عضو قاصدک هستند، نمایش داده می شود.                  

 

تب "مورد علاقه":

در تب سوم با عنوان "مورد علاقه"، فقط لیستی از مخاطبین قاصدکی که خودمان قبلا گزینش کرده باشیم، نمایش داده می شود. نحوه اضافه کردن افراد، به این لیست در ادامه ی همین بخش توضیح داده خواهد شد.

 

 

 

 

در هر کدام از سه بخش نام برده شده، با کلیک معمولی یا کلیک طولانی بر روی هر مخاطب از لیست، می توانید به گزینه های مختلفی در رابطه با آن مخاطب دسترسی پیدا کنید. از جمله اضافه کردن افراد به لیست "مورد علاقه" که در قبل به آن اشاره شد . در صورت کلیک معمولی و باز شدن صفحه جدید، از طریق فشردن و روشن کردن علامت ستاره ""، و در صورت کلیک طولانی با انتخاب گزینه ای به همین عنوان، به این نتیجه خواهید رسید. در صفحه باز شده پس از کلیک معمولی، علامت مداد "" برای ویرایش اطلاعات مخاطب و علامت سطل "" برای حذف مخاطب قرار داده شده اند. افعالی که با فشردن دیگر دکمه ها انجام می گیرند، با عنوان در نظر گرفته شده برای آنها مشخص شده اند و نیازی به توضیح ندارند. تصاویر مربوطه را در زیر می توانید مشاهده نمایید.

 

کلیک معمولی:

کلیک طولانی:

 

 

 

تالار

 

همانطور که از نامش پیداست در این بخش می توان بصورت عمومی تبادل نظر کرد و مطالب را در اتاق مورد نظر و با انتخاب کردن موضوع مناسب قرار داد و بعد تایید مطلب از سوی مدیر , آن مطلب در تالار نمایش داده می شوند. در این قسمت کاربرها به دو دسته تقسیم می شوند. دسته افرادی که بالای 95% از مطالب آنها تاکنون تایید شده است، که سیستم این افراد را به صورت خود-تایید قرار می دهد و تا زمانی که آمار آنها بالای 95% درصد هست به صورت خودکار مطالب آنها تایید می شود. البته این روند فقط برای مطالب متنی هست و آن دسته از مطالبی که به صورت فایل تصویر و... هست، نیاز به تایید برای نمایش دارند.

بخش های مختلف تالار که به توضیح آنها خواهیم پرداخت، عبارتند از:

·        تالار عمومی

·        پستهای من

·        گنجینه من

·        اتاق خصوصی من

·        منو

·        ارسال پست

·        توضیحات بیشتر

 

 

تالار عمومی

در این بخش همه پست ها، که از طرف اعضاء ارسال و تایید می شوند، بدون توجه به دسته بندی های مختلفی که برای آن در نظر گرفته شده، قرار می گیرند.

پست های من

شامل تمامی پست هایی است که خود کاربر در تالار قرار داده است چه تایید شده و چه تایید نشده باشند. در صورت تمایل می توان پست هایی که برای نمایش در تالار عمومی تایید نشده اند را حذف کرد و با استفاده از این کار می توان سابقه خود را در قاصدک بهتر نمود. برای این کار باید علامت پرچم پست خود را با زدن روی آن، روشن کنیم.

  

از دیگر امکانات این قسمت می توان به کپی کردن پیام، اشتراک گذاری و دوستداران اشاره کرد، که به ترتیب از "کپی پیام " برای کپی کردن یک پیام، از "به اشتراک گذاری" برای به اشتراک گذاشتن پیام مورد نظر و از "دوستداران" برای دیدن کاربرانی که آن پیام را قبلا لایک کرده اند، استفاده می شود.

 

گنجینه من

در زمانی که در تالار داریم به دیدن و مطالعه مطالبی که دیگر کاربران قرار داده اند می پردازیم، اگر نظرمان نسبت به یک پست جلب شد و آن پست را پسندیدم، می توانیم از گزینه ای که در گوشه بالا سمت چپ به صورت یک گنجینه "" قرار دارد استفاده کنیم و آن را انتخاب کنیم، تا در صورت لزوم بعدا که به دنبال مطالب و پست های مورد علاقه خود می گردیم، همه را با هم در یکجا ببینیم.

 

اتاق خصوصی من

اتاق خصوصی من، به این صورت هست که افرادی را که  قبلا دعوت کرده ایم می توانند وارد این قسمت شوند و پست های ما را لایک کنند و همچنین می توانند پست جدید قرار دهند. برای دیدن این پست ها فقط افراد دعوت شده در قسمت "اتاق خصوصی من" می توانند وارد شوند و پست ها را ببینند. مطالب اتاق های خصوصی در تالار عمومی دیده نمی شوند. البته میهمانان نیز، مطالب موجود در اتاق خصوصی را با محدودیت زمانی خاصی می توانند مشاهده نمایند. اینکه پست ها تا چه میزان زمانی در اتاق خصوصی قابل مشاهده باشند، با درخواست صاحب اتاق از پشتیبانی تعیین می شود. بصورت پیشفرض، میهمانان فقط مطالب 12 ساعت قبل را می توانند ببینند.

 

منو

با حرکت دادن صفحه تالار به سمت چپ ویا با زدن آیکون "" (که در بالا و سمت راست این صفحه قرار دارد) یک منو مشاهده خواهد شد که شامل بخش های مختلفی است و در ادامه شرح آن خواهد آمد.

 

تب انتخاب

در این بخش می توانید ترتیب چینش پست ها را تغییر دهید. ترتیب چینش پست ها می تواند بر اساس "جدیدترین"، "محبوب ترین روزانه"، "محبوب ترین ماهانه" و یا "محبوب ترین در کل" باشد. محبوبیت پست ها به تعداد لایک هایی که خورده اند، ارتباط دارد.

همچنین می توانید پست ها را با توجه به دسته بندی های مختلف، فیلتر نمایید. که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت:

 

1) تالار:

 

از طریق این قسمت، 4 گزینه برای فیلتر کردن پست ها وجود دارد.

تالار عمومی: در این حالت هر پستی از اعضای قاصدک که در تالار عمومی ارسال و تایید شده باشد، نمایش داده می شود.

 

پستهای من: در این حالت می توان تمامی پست های خود چه آنهایی که تایید شده و چه آنهایی که تایید نشده است را مشاهده کرد.

 

 

 

 

گنجینه من: در زمانی که در تالار داریم به دیدن و مطالعه مطالبی که دیگر کاربران قرار داده اند می پردازیم، اگر نظرمان نسبت به یک پست جلب شد و آن پست را پسندیدم، می توانیم از گزینه ای که در گوشه بالا سمت چپ به صورت یک گنجینه "" قرار دارد استفاده کنیم و آن را انتخاب کنیم تا در صورت لزوم بعدا که به دنبال مطالب و پست های مورد علاقه خود می گردیم، همه را با هم در یکجا ببینیم. پست هایی که به این صورت گزینش شده باشند، از طریق این گزینه، نمایش داده می شوند.

 

 

اتاق خصوصی من: این اتاق به این صورت است که افرادی را که  قبلا دعوت کرده ایم می توانند وارد این قسمت شوند و پست های ما را لایک کنند و همچنین می توانند پست جدید قرار دهند. برای دیدن این پست ها فقط افراد دعوت شده در قسمت "اتاق خصوصی من" می توانند وارد شوند و پست ها را ببینند. مطالب اتاق های خصوصی در تالار عمومی دیده نمی شوند. البته میهمانان نیز، مطالب موجود در اتاق خصوصی را با محدودیت زمانی خاصی می توانند مشاهده نمایند. اینکه پست ها تا چه میزان زمانی در اتاق خصوصی قابل مشاهده باشند، با درخواست صاحب اتاق از پشتیبانی تعیین می شود. بصورت پیشفرض، میهمانان فقط مطالب 12 ساعت قبل را می توانند ببینند.

 

2) قالب:

در این قسمت با توجه به گزینه های موجود، این امکان وجود دارد که پست ها را براساس قالبشان (مطلب، تصویر، صوت و...) فیلتر نمایید.

گزینه های مختلف این بخش نیازی به توضیح ندارند و از نام آنها پیداست که مربوط به اعمال چه نوع فیلتری می باشند. فقط در رابطه با گزینه "مطالب" می توان توضیح داد که با زدن آن، دیگر پست های "از نوع چت" نمایش داده نخواهند شد. درباره ی "از نوع چت" در ادامه راهنما (در بخش "ارسال پست") توضیح داده خواهد شد.

 

3) اتاق:

 

اعضای قاصدک این امکان را دارند که پست های خود را در اتاق بخصوصی ارسال کنند. البته دیگران می توانند در این اتاق ها وارد شوند و پست ها را ببینند، و نیازی به اضافه کردن فرد به اتاق نیست. افراد مختلف این پست ها را یا از طریق انتخاب اتاق مربوطه و یا با انتخاب گزینه"همه" می توانند مشاهده نماید. همچنین اگر کاربری در زمان قرار دادن پست، اتاقی را انتخاب نکند، پست او در بخش همه قرار داده می شود.

 

4)  موضوع:

در این قسمت می توانید پست ها را به صورت موضوعی نیز دسته بندی نمایید و به این وسیله اگر صرفا دنبال مطالبی با موضوع خاصی هستید، راحت تر به هدفتان برسید.

 

 

در آخر لازم به ذکر است که در این بخش می توانید بصورت ترکیبی نیز از این فیلتر ها استفاده کنید.

 

تب کاربران

دراین تب، چهار بخش وجود دارد که هر کدام را به ترتیب توضیح خواهیم داد:

 

کاربران مورد علاقه من: لیست کسانی را که قبلا به عنوان افراد مورد علاقه گزینش کرده ایم، می توانیم از این بخش مشاهده کنیم.

 

علاقه مندان به من: این بخش افرادی که ما را در لیست مورد علاقه های خودشان اضافه کره اند، نمایش می دهد.

 

دعوت شدگان به اتاق من: در این بخش می توانیم لیست افرادی که قبلا آنها را به اتاق خصوصی مان دعوت کرده ایم، مشاهده نماییم.

 

دعوت کنندگان از من: در این بخش می توانیم لیست افرادی که ما را به اتاق خودشان دعوت کرده اند مشاهده کنیم.

 

 

تب امتیازات:

همانطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید، این تب خود شامل چند گزینه هست. گزینه ها حاوی اطلاعاتی درباره کاربرانی که بیشترین امتیاز را گرفته اند می باشد که می توانیم بر اساس دسته بندی های موجود آنها را مشاهده کنیم. (امتیاز بر اساس تعداد لایک ها و تعداد پست های تایید شده در غیر اتاق خصوصی محاسبه می شود). در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

 

 

کاربر برتر در روز قبل: در این بخش می توان کاربران را بر اساس بیشترین امتیاز کسب کرده در روز گذشته، همراه با تعداد پست ها و لایک های آنها در آن روز، مشاهده کرد.

 

 

کاربر برتر در هفته قبل: در این بخش می توان کاربران را بر اساس بیشترین امتیاز کسب کرده در هفته گذشته، همراه با تعداد پست ها و لایک های آنها در آن هفته، مشاهده کرد.

 

 

کاربر برتر در ماه قبل: در این بخش می توان کاربران را بر اساس بیشترین امتیاز کسب کرده در ماه گذشته، همراه با تعداد پست ها و لایک های آنها در آن ماه، مشاهده کرد.

 

 

کاربر برتر در کل: در این بخش می توان کاربران را بر اساس بیشترین امتیاز کسب کرده "در مجموع"، همراه با تعداد پست ها و لایک های آنها از ابتدا تا کنون، مشاهده نمود.

 

 

 

 

ارسال پست

در بخش های مختلف تالار، در قسمت پایین و سمت چپ دکمه ای به شکل مداد  "" قابل مشاهده است. با زدن آن پنجره ای به شکل زیر باز می شود که می بایست از بین گزینه ها، نوع پست خود را انتخاب نمایید:

 

گزینه های مختلف موجود در این پنجره، شما را به قسمت مربوطه برای ارسال پستی در زمینه ی عنوانی که انتخاب کرده اید هدایت می کند.

گزینه "متن" در بین این موارد، نیاز به توضیحاتی دارد. شما پس از انتخاب آن به صفحه ای به شکل زیر منتقل خواهید شد:

 

 

از نوع چت : در گوشه بالا سمت راست یک آیکون به اسم" از نوع چت" قرار دارد. در توضیح آن می توان گفت که در اکثر نرم افزار های مشابه، که در یک تالار که به صورت عمومی تبادل نظر می شود و همه کاربران پست می گذارند، برخی از پست ها مقداری عامیانه تر هستند. برای نمونه گاهی دو کاربر در پست هایی که قرار می دهند، تنها یکدیگر را مخاطب هم قرار می دهند و مکالمه ای (صرفا دو نفره و غیر کاربردی برای عموم) بین آن دو نفر که در تالار در حال پست گذاشتن هستند، پیش می آید. از این رو قاصدک یک پیش بینی انجام داده است و این گزینه را قرار داده است تا با انتخاب این آیکون پست هایی که به این شکل هستند و عامیانه تر هستند، جدا گشته و به اختیار کاربران تالار، به نمایش در نیایند (به کمک فیلتر "مطلب" که در قبل به آن اشاره شد). اگر تیک مربوطه روشن باشد، پست ارسالی از این جنس محسوب خواهد شد.

 

موضوع پست: محل تعیین آن، در قسمت سمت چپ گزینه "از نوع چت" می باشد و بصورت پیشفرض روی گزینه "عمومی" قرار دارد.

 

اتاق: در این بخش اتاق هایی با عناوین و شماره های مختلف وجود دارد. در زمان پست گذاشتن می توانید یک اتاق را انتخاب کنید و شروع کنید به پست گذاشتن برای مثال با دوستان خود، در آن اتاق بخصوص. البته همه می توانند به این اتاق ها وارد شوند و پست ها را ببینند و نیازی به اضافه کردن افراد به اتاق نیست. اگر کاربری در زمان قرار دادن پست اتاقی را انتخاب نکند، پست او در همه قرار داده می شود.

 

توضیحات بیشتر

در هر متن موجود در تالار، در گوشه پایین سمت راست آن یک علامت "قلب" قرار گرفته است. اگر از مطلبی خوشتان آید، با انتخاب این علامت، متن مورد نظر یک امتیاز گرفته و به اصطلاح لایک می شود. در کنار علامت قلب، یک آیکون دیگر هم به شکل "پرچم" قرار دارد. با استفاده از آن اگر پست نامناسبی مشاهده شد، کاربر می تواند با استفاده از آن، پست مربوطه را گزارش دهد تا بررسی شود.

در صورتی که پست گذاشته شده حاوی یک فایل باشد، می توان با توجه به آیکونی که در گوشه پایین سمت راست پست قرار دارد، به تصویر، صوت، فیلم، مستند یا نرم افزار بودن آن فایل پی برد. همچنین در کنار آیکون فایل، حجم آن فایل هم نوشته شده است. در تالار فایل ها تا حجم 7 مگ قابل تبادل هستند. به عنوان مثال در تصویر زیر و در قسمتی که با کادر قرمز مشخص شده است، هم نوع فایل (صوتی) و هم حجم فایل (0.19MB) را مشاهده می کنید.

 

اگر در تالار بر روی یک پست چند ثانیه نگه دارید، منویی همانند شکل زیر باز می شود که می توانید آن پست را کپی کنید و یا با استفاده از دیگر نرم افزارهای دستگاهتان، آنرا به اشتراک بگذارید. گزینه "دوستداران" هم لیست افرادی را نمایش می دهد که قبلا پست را لایک کرده اند.

 

گوشه بالا سمت راست هر پست، قسمتی است که عکس پروفایل کاربران قرار می گیرد. با زدن روی آن بخش، صفحه ای مربوط به آن کاربر باز خواهد شد. صفحه باز شده شامل همه پست هایی است که شخص تا کنون در تالار قرار داده است.

 

با انتخاب گزینه "" در بالا سمت چپ صفحه، پنجره ای به شکل زیر با گزینه های مختلف باز خواهد شد.

 

دو گزینه اول همانطور که از عناوینشان مشخص است برای اضافه کردن شخص به لیست های مربوطه ای که در قبل به آنها اشاره شد،  هستند. به محل نمایش لیست "کاربران مورد علاقه من" در قبل اشاره شد. لیست مدعوین هم افرادی را دربر می گیرد که از آنها برای آمدن به اتاق خصوصی مان دعوت کرده ایم.

گزینه "ورود به اتاق" برای شرایطی است که شما جزو دعوت شدگان فرد بوده باشید، که در آن صورت با فشردن گزینه، به اتاق او هدایت خواهید شد. در غیر این صورت پیامی دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه "شما جزو دعوت شدگان این فرد نیستید".

در پایان با فشردن گزینه "درخواست دعوت به اتاق خصوصی"، درخواستی به طرف مقابل، برای دعوت ما به اتاق خصوصی او ارسال می شود.

 

 

 

امکانات

در این قسمت سایر خدمات و تنظیمات لازم برای برنامه قرار گرفته است:

 

مشخصات کاربری:

این بخش (که محل ورود به آن در تصویر بالا با کادر قرمز رنگ مشخص شده است)، برای تغییر یا اضافه کردن مشخصات کاربران تعبیه گردیده است. هر کاربر می تواند عکس، نام، نام مستعار و ایمیل خود را در این بخش وارد کند که از بین این اطلاعات عکس هر کاربر برای دوستانش نمایش داده می شود و نام مستعار برای افرادی که شما به آنها پیام می دهید و آنها شماره ی شما را دارند قابل نمایش است. نام مستعار در تالار کاربرد دارد.

 

تنظیمات:

 

در این قسمت میتوانید زبان برنامه را تغییر دهید. قاصدک در دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده است.

اگر دستگاه شما از زبان فارسی پشتیبانی می کند و می خواهید از برنامه با زبان فارسی استفاده کنید، باید گزینه مناسب را در بخش "Farsi Support?" (برای سازگار شدن فونت برنامه با دستگاه تان) انتخاب کنید.

همچنین امکان تغییر اندازه قلم صفحه ی ارسال پیام را نیز در این بخش در اختیار دارید.

برای اینکه پیام هایی که از طریق قاصدک دریافت می کنید با همان صدای پیش فرض هشدار گوشی اعلان شود کافی است "استفاده از صدای سیستم" را فعال کنید.

مورد بعدی هم در صورت فعال بودن باعث می شود حتی قبل از دانلود تصاویر، یک پیش نمایشی از فایل اصلی تصاویر، (البته با کیفیتی بمراتب پایین تر) به نمایش گذاشته شود.

با انتخاب مورد آخر با عنوان "حذف فایلهای تالار" پنجره ای با 3 گزینه برای شما باز خواهد شد که عبارتند از:

 

دعوت با ایمیل:

همانطور که از نامش پیداست، می توان از این قسمت برای ارسال دعوت نامه به دیگران، بابت پیوستن به مجموعه قاصدک استفاده کرد. برای این کار، برنامه یک متن پیشنهادی در اختیارتان قرار می دهد که البته قابل تغییر می باشد. با انتخاب این گزینه منویی شامل نرم افزار های موجود در دستگاه شما که امکان ارسال نامه بوسیله آنها وجود دارد، برای شما باز خواهد شد.

 

  

غیرفعالسازی:

اگر احتمالا بخواهید برای مدتی سیستم قاصدک را ترک کنید، می توانید از گزینه "غیر فعالسازی" استفاده کنید. در این حالت دوستان تان دیگر شما را جزء لیست قاصدکی های خود نخواهند داشت. با انتخاب این گزینه سوالی از شما پرسیده می شود که در صورت تایید، قاصدک شما غیر فعال می شود. در صورت غیر فعال کردن قاصدک چنانچه دوباره تصمیم به فعال سازی آن را داشته باشید، باید مجددا از مرحله ثبت نام آغاز نمایید.

 

آمار قاصدک:

آمار های مربوط به قاصدک را می توانید از این بخش مشاهده نمایید.

 

 

 

 

درباره:

این بخش شامل توضیحاتی درباره برنامه قاصدک و شماره نسخه برنامه است.

 

 

 

 

دسترسی اینترنتی:

از این طریق به آدرس اینترنتی نسخه مبتنی بر وب قاصدک دسترسی پیدا خواهید کرد. نسخه مذکور قاصدک، با توجه به اینکه بر پایه وب می باشد، هم از نرم افزار های بروزر (مرورگر) گوشی و تبلت، و هم از طریق بروزر های موجود در کامپیوترهای دسک تاپ و لپ تاپ قابل استفاده خواهد بود.

 

 

 

محصولات

 

از طریق این بخش برنامه قاصدک، به دیگر محصولات و خدمات موسسه تبیان در زمینه موبایل دسترسی خواهید داشت. در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

 

 

 

محصولات رایگان:

در  این بخش، دیگر محصولات نرم افزاری رایگان تبیان را مشاهده خواهید نمود. در کنار آیکون هر برنامه، اطلاعات مختصری در رابطه با آن ذکر شده است (نسخه، حجم، تعداد دانلود). در صورت انتخاب آیکون هر کدام از برنامه ها، دانلود برنامه آغاز خواهد شد.

 

 

میزان اعتبار:

شما متناسب با اعتباری که دارید، می توانید اقدام به خرید محصولات یا دریافت خدمات غیر رایگان نمایید. توضیحات مربوطه را (مثلا در رابطه با نحوه افزایش اعتبار) در این قسمت خواهید یافت.

 

درخواست تصاویر پس زمینه:

از طریق این قسمت می توانید اقدام به دریافت تصاویر پس زمینه نمایید. در این قسمت، تصاویر پس زمینه موجود، دسته بندی شده اند.

 

درخواست پیامهای روزانه:

از طریق این قسمت می توانید اقدام به دریافت پیام های روزانه نمایید. در این قسمت، پیام ها دسته بندی شده اند.

 

 

درخواست بازی های اندروید:

از طریق این قسمت می توانید اقدام به دانلود بازی های سیستم عامل اندروید نمایید. بازی های موجود در این قسمت، دسته بندی شده اند.

 

درخواست نرم افزارهای اندروید:

از طریق این قسمت می توانید اقدام به دانلود نرم افزار های سیستم عامل اندروید نمایید. نرم افزار های موجود در این قسمت، دسته بندی شده اند.